Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vera Mydlitatova

A tohle vy jíte?

To snad ani není možné. Přečetla jsem všechny 3 díly a vychází mi z toho, že jste takový WT. O penězích to asi moc není, asi vám to chutná - a je to vidět! ;-D

+4/0
15.10.2012 17:46

radek.stembera@volny.cz

Re: A tohle vy jíte?

jsou chvíle kdy jsem WT volbou. A baví mně to.

0/0
15.10.2012 17:59

Vera Mydlitatova

Re: A tohle vy jíte?

Je to vidět.

+3/0
15.10.2012 18:00

Blábolivý Brod

Re: A tohle vy jíte?

No tak se integroval, no... já k tomu taky neměla daleko, stačilo 8 měsíců v US a když jsem se vrátila, vypískli mí přítelé sborově: "Jééé, ty jsi vyžraná!" ;-D A to jsem jedla zdravě!

0/0
15.10.2012 19:12

free hummingbird

Re: A tohle vy jíte?

Já jím také zdravě, pohyb mám, ale musím si v Americe dávat pozor na porce, neboť každý Vám tu naloží dávku jak pro slona... ;-D

+2/0
16.10.2012 0:49

Blábolivý Brod

Re: A tohle vy jíte?

Přesně! ;-D

0/0
16.10.2012 10:21

Mina Harker

Re: A tohle vy jíte?

;-D;-D Oni proste maji vetsi talire, vetsi chut a vetsi pandera....

+1/0
16.10.2012 15:57

Astaroth

kausa louhovani loje

Nepamatujete ted prusvih, kdy kombinaty v USA nejak sdrcly hovezi luj, snad louhem(!!!) tak, ze pripominal konsistenci maso a pridavaly jej do hamburgeru? Dokonce jeden podplaceny senator s stetsonem a hranatou bradou se typicky po americky zakusoval do tohoto ropneho derivatu s komentarem "it's beef!" ;-D:-PRvVEUV

+1/0
15.10.2012 17:11

radek.stembera@volny.cz

Re: kausa louhovani loje

kauz vseho druhu je a bylo dost a je fakt, že se ty placičky šíleně vypékají... víte co mně ale pobaví, když někomu vadí např sojová bílkovina v uzeninách, ale pak si koupí ŠMAKOUNA (to je taková nápodoba masa , čistě ze sóji) a tvrdí jaká je to lahůdka a zdravá věc.... nebo když někomu vadí že je ve zmrzlině rostliný tuk místo mléka a pak si kupuje LACTOSE free "mléčný" produkty... jak se ukázalo, že jediný nemražený pečivo je to nejlevnější a všechny ta drahý bagety jsou ze zmražených polotovarů dopékaných v krámě, jak se v německu šířil krvavý průjem z bio salátu.... a víte co je nejlepší? Že obyčejný gothaj (levný český salám) je občas hnusnej ,ale je vždycky čerstvej ,protože se ho prodá tuny, zatímco předražený pršůt většinou smrdí, protože se jim tam válí několik dní...

0/0
15.10.2012 17:21

Mina Harker

Re: kausa louhovani loje

Myslite ruzovy sliz, Astarothe?

0/0
15.10.2012 18:01

Astaroth

Re: kausa louhovani loje

ovsem.

+1/0
15.10.2012 22:41

Mina Harker

Re: kausa louhovani loje

Zabavne je, jak ta kausa jeste pokracuje, BPI  (Beef Products Inc) soudi ABC a jine, ze si nekdo dovolil sirit informace o jejich slizkem slizu. Zviratum byste to nedali (nebo ano?) a pro lidi je to v poradku? Na tohle upozornoval kdysi Jamie Oliver, ktery se snazil o osvetu o jidle, pak zacala mohutna kampan ze strany americke matky, ktera prozrela. Dneska se vse utisilo, lide maji kratkou pamet a stejne rozhoduji penezenky. A vetsina se nezajima o to, co je v tom, hlavne ze je to levne. Vyrobky poradne oznacene nejsou, protoze lobujici panove v tom umeji chodit. Proc asi neni oznaceno GMO?

0/0
16.10.2012 23:36

Astaroth

Re: kausa louhovani loje

Mi GMO nevadi, ale souhlasim, ze by melo byt oznaceno. Ovsem do jake hloubky? Je GMO maso skotu, krmeneho GMO silazi?

Vice mi vadi skrobove sirupy, u nas glukosovy, v USA tusim kukuricny. Take byla kampan, ze slusni lide sladi cukrem ;-D

0/0
16.10.2012 23:43

Mina Harker

Re: kausa louhovani loje

Do jake hloubky? No kdyz se zvire, jehoz maso jime, rvalo GMO, melo by to byt tez oznaceno, stejne jako je oznaceno hovezi krmene travou versus kukurici. Skrobove syrupy - ani mi to nepripominejte, kukuricny syrup ve vsem, genialni tah, jak zuzitkovat nadbytecnou kukurici, ale zajimave, ze zhruba od te doby jsou Americane tlustejsi a tlustejsi

0/0
17.10.2012 0:22

Mina Harker

Poznamka k clankum

Jak uz jsem psala driv, nazev clanku neni vystizny. Autor popisuje to, co jedi chudi Americane. Nejen white trash (socky), ale chudi vseobecne. Cerni, bili, zluti, Evropane, Rusove, Americane, Mexicane atd. Chudi lide maji jiste stejne stravovaci navyky. White trash nevystihuje vubec podstatu veci, kdybych psala o tomto jevu ja, nazvu to treba co Co jedi chudi Amici nebo Amici kupuji levne blafy stejne jako Cesi a videl byste, ze ctenost i diskuse by byla bohatsti. Takto to nezaujme az tak moc lidi, protoze malokdo vi, co je white trash. Ani vy ne, kdyz to uzivate tak hloupe. Proti obsahu nemam namitek, bohuzel i toto je USA, bohuzel vetsina lidi kupuje levne blafy. Chemie, o ktere se EU ani nezdalo, v USA vladne uz davno. Ecka, ktera se neznaci jako Ea cislo, ale rozepsana dle nazvu a GMO zasadne neoznacene. Chtelo by to vic fotek a popsat a nenarikat, ze neni kvalita. Je. Jen se musi trosku vic hledat.(napoveda - ne ve Walmartu)

+1/0
15.10.2012 16:59

Astaroth

Re: Poznamka k clankum

Ale to je strasne, i u nas, kde se nahlas krici, jake hruzy jime, se da sehnat za normalni cenu pravy syr (etiketa s napisem "cheese product" na Kraft americkem mne naplnila odporem) a maslo, stejne tak i klobasy atd. Nezdrave, ale aspon nesizene. A z mistnich pivovaru silne pivo, ktere v USA dozajista nevideli.

0/0
15.10.2012 17:01

Mina Harker

Re: Poznamka k clankum

Presne, a to take rikam tem kvilejicim Kvikinum, ze v CR se da sehnat lepsi jidlo, jen se musi umet hledat a nekupovat to nejlevnejsi. Kraft je odpad, o tom nemusime debatovat. Navic kdyz se neco jmenuje Prepared cheese product a ne jen cheese? Kraft ale vede, ty zlute plastikove platky obalene v plastikove folii jsou desne popularni.

+1/0
15.10.2012 17:05

radek.stembera@volny.cz

Re: Poznamka k clankum

Pravě naopak , váš školomedský přístup a název by byl - vyměklý. Co se kvality týče, jde to u nás v čechách do kytek rychleji nez v USA. V USA se hlavne snižují váhy za dannou cenu. Co stálo pred casem dolar za 16oz, toho je dnes za dolar 12 nebo 10 oz. Ty mlika za jednotnou cenu vas tam taky brzy opustej. Sour Cream bude jen light apod... ano ,to s tou tlouštkou je pravda ,ale to je jako se vším. Pokud chcete zhubnout , nežerte tolik. Cpát se polysyrenem bez kalorií , aby se člověk nažral a netloustl, to je podle vás OK? A co jiného než "polystyren" jsou ty light srágory, vláknina, řasy.... co se Walmartu tyce, ten pouzivam jen proto ze je otevren 24h, ale radeji mam Aldi, Save-a-Lot.... Publix nemam rad, je tam draho, a nemaj tam nic ,kvuli cemu bych byl ochoten si priplatit. Jo a k tomu Walmartu, proc je to asi nejvetsi firma? Jasne vsichni jsou blbí a asi se rozhodli že jí budou dotovat pro nic za nic. Hodně testů v anglii a pod. ukázalo že BIO jídlo není zas o tolik lepší.

+1/0
15.10.2012 17:12

Mina Harker

Re: Poznamka k clankum

Fajn, mam skoloMEDsky pristup;-D

Kde pisu, ze je to v poradku cpat se odpadem? Aldi je fajn, SaveALot je plny onech chemickych a vsimnete si, kde jsou umisteny obchody. 24h je otevren treba i nejaky Kroger nebo Schnucks a uprimne, ne moc lidi chodi na nakupy ve 2 rano. Publix - je tam draho. Aha. A jsme doma. Neni, nektere vyrobky stoji stejne a nektere kvalitnejsi, ktere nikdy ve Walmartu nenajdete, stoji trosku vic, ale nic, co by znicilo lidi. Proc je Walmart nejvetsi firma? Kvuli jejich marketingu, strategiim a lidem, kteri maji tak vymyty mozek a veri, ze je tam levne a protoze Walmart je na kazdem patniku v kazdem zapadakove, zatimco drahe ctvrti sepisuji petice, aby tam Walmart nebyl? Bio jidlo a testy? No, mozna neni zdravejsi, ale chutna o hodne lepe a zijeme jen jednou, takze jist polystyrenove veci nehodlam, byt jsou levne.

+2/0
15.10.2012 17:29

Mina Harker

Re: Poznamka k clankum

Co teda chcete, co sledujete temi clanky?  Proc jsou Americane tlusti? Protoze se prejidaji, jedi nezdrava jidla plna chemie, protoze se nehybaji a protoze sedi porad v aute. Protoze do sebe lijou kukuricny syrup, ktery je v parcich, chlebu i kecupu. A nepanikarte, ze budou jen LIGHT vyrobky, tak daleko Amici zase nejsou, aby zakazovali bezna jidla.

+1/0
15.10.2012 17:32

radek.stembera@volny.cz

Re: Poznamka k clankum

Já NIC nesleduju. Nejsem agent , ani agent dobra, zla, správnosti, zdravosti, nezdravosti, republikánů, kraft foods... prostě píšu co je pravda, co jsem zažil a co považuju za zajímavý a srandovní. Navíc, píšu to hlavně pro čechy v čechách , kteří nemají problém s Walmartem, protože tu není. Je to jako bych psal o amazonii a popisoval jak tam jedí hady. A teď se ozve čech z amazonie a začne : "Ale my tady všichni hady nejíme. Já třeba jezdím lodí do luxusní restaurace 40 kolometru po řece dolů a tam mají evropské jídlo, pane a ne že ne, je trochu dražší ale JÁ, pane, já si to můžu dovolit. To bude tím, že ty socky z pralesa nemaji na evropský jídlo, pane. A Vás jak tak pozoruju , vy asi jíte hady i u vás v evropě co? Že vám není hamba." Nepříde vám to srandovní? Ne nepříde, prtože si myslíte že hadi jsou cool a zdraví, a nikdy by jste proti hadům nic neměla. Tak co třeba eskymácí co žerou tuleně. No to už je horší páč tuleni jsou chráněný .... Je to jhromada keců......A jsme doma.....

+1/0
15.10.2012 17:45

Mina Harker

Re: Poznamka k clankum

takze jste se proste prizpusobil white trash a propagujete Walmart. Aha. Je videt, ze mate mizerny prehled, protoze mezi tim Walmart Nation a Luxury Condo je svet stredni tridy a zlaty stred, ktery zna Trader Joe's, Whole Foods, mini mezinarodni obchody atd.

+1/0
15.10.2012 18:01

.Camino

Re: Poznamka k clankum

O tech "Eskimacich"...jinak dnes Inuit, byste se mel vice informovat;-), jednak tulen neni chraneny, ani mladata....i kdyz se o to snazime, ale ji se prevazne v Newfoundland, v kazde restauraci dostanete mistni specialitu Seal flipper pie, s temi priklady trochu ujizdite.

+2/0
16.10.2012 9:22

captain cook

Re: Poznamka k clankum

bohuzel nejsou chraneni - a ten jejich vyrocni masakr, aby nejaka snobska fiflena mohla mit kozich z belouckych tulenich mladat,;-€;-ORv me vzdycky strasne rozcili

+1/0
16.10.2012 23:34

Béda47

Re: Poznamka k clankum

Jen pište- je to velmi zajímavé.Dnes v době Skype máme možnost hovořit s kamarády i z USA. ( nejen) A nejzajímavější jsou informace právě toho druhu, které popisujete. Dále jsou zajímavé informace například o cenách telefonních služeb a možnost i z Česka získat telefonní číslo v USA. Pro 90 % lidí . nepochopitelná fantazie. Ale v dnešní době mobilů pro 2 SIM karty to je již důvod k zamyšlení, zda to opravdu nemá smysl.

Piště i nadále - dávám si vás do adresáře.

0/0
20.10.2012 15:54

Astaroth

Re: Poznamka k clankum

Trochu mi pripominate bloggera Krama. Neni to spatny clovek, vubec uz ne hloupy, ale vetsinou rozmachle odpovida na neco zcela jineho, nez na co byl tazan. :-)

Jinak neni jen polystyren a rasy na jedne strane a molitanovy chleb a hamburgery na strane druhe. Kupodivu i tucna veprova pecinka s presnicnym (vydatnejsi) pivem je dietnejsi nez prumyslove zpracovane maso a coca cola.

Ovsem za blog jsem rad, je zajimavy. Byl bych rad jeste za dil o cokoladach a pivu.

+1/0
15.10.2012 22:47

Lobo - krotitel nanotermitů

Chuť se přeceňuje

Hlavně že se nacpu:-P

+4/0
15.10.2012 15:10

Bouše

Re: Chuť se přeceňuje

To je něco jako "hlavně že se motám" v případě alkoholu. :-P

+4/0
15.10.2012 15:52

captain cook

processed cheese je taveny syr

obsahuje ale mene vody, nez ten cesky a proto se neda namazat na chleba, zato se da grillovat. V obchodech je nejcasteji v platcich, zvanych "singles" a take se prodaval ve forme kostek zabalenych do staniolu.

Rodice batolat v zemich, kde prodavaji Kraft Processed Cheese, neboli platky taveneho syru zn. Kraft,  mi jiste daji za pravdu, ze je naprosto neznicitelny, dokonce i v travicim systemu batolete. Projde totiz telem temer beze zmen a plne si zaslouzi svou prezdivku "indestructible cheese"=neznicitelny syr.;-D

+3/0
15.10.2012 14:59

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: processed cheese je taveny syr

A není potřeba ho vybalit z té fólie? :-)

+3/0
15.10.2012 15:11

isabell

Re: processed cheese je taveny syr

;-D R^

0/0
15.10.2012 15:18

captain cook

Re: processed cheese je taveny syr

nastesti Australane byli dostatecne inteligentni, takze navod na rozbaleni kostky syra z folie nepotrebovali;-)

+1/0
15.10.2012 15:33

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: processed cheese je taveny syr

Když jsem se s plátky taveňáku zabalenými ve fólii setkal poprvé, tak byly tři hodiny v noci a byl jsem ožralej. Nějaký návod by mi asi byl stejně k ničemu:-P

+1/0
15.10.2012 16:59

radek.stembera@volny.cz

Re: processed cheese je taveny syr

nablázněte , ta fólie ja na tom to nejlepší :)

+2/0
15.10.2012 16:46

captain cook

Re: processed cheese je taveny syr

Na vysvetlenou bych chtel dodat, ze Kraft processed cheese v kostkach nebo platcich byvaval nejprodavanejsim syrem v Australii nekdy v 70.letech a pred tim.

Pak jsme se my, novi pristehovalci do toho dali s poradnou vervou a zaslouzili o dokonale gastronomicke prevzdelani nasich australskych spoluobcanu. Naucili jsme je jist pizzu, lasagne, souvlaki, kebab, "goulasch" i Coq au vin, naucili jsme je ze cesnek neni neco, cemu se kazda dama uzkostlive vyhyba, ze poradny chleba neni jen ta bila cihla v plastikovem sacku ze samosky, naucili jsme je na poradnou kavu typu espresso nebo cappuccino.

Kdo mel tenkrat rad camembert ci brie (nebo hermelin), ten splakal, nebot si mohl koupit jen v konzerve dovazeny dansky drek. V nekolika drahych delikatesech se dalo sehnat neco dovazeneho z Francie, co bylo zabito nejakou dodatecnou pasteurizaci, aby se pres nasi zemedelskou karantenu nedejboze nedostaly nejake syrove (s carkou nad y) breberky.Ale my jsme se nedali. Nejenze se syr dovazet smi...

+2/0
15.10.2012 15:16

captain cook

Re: processed cheese je taveny syr

...uz dost let diky zmene zemedelskych karantennich zakonu, ale jeste predtim si ruzni pristehovalci povolali experty a s pomoci CSIRO (federalni sdruzeni vyzkumnych ustavu) a jeho potravinarske divize zacali experimentalne vyrabet mistni kopie prednich evropskych syru. Vzhledem k bohatstvi a cistote zdejsich pastvin meli k dispozici kvalitni mleko a tak se to rozjelo. Jeste pamatuji se, kdyz nam kolegove odvedle z potravinarske divize prinaseli jejich vlastni syry k ochutnavani vin v nasem podnikovem vinarskem klubu...pamatuji na prvni exemplare australskeho camembertu a ementalu.

V Burnie na Tasmanii to rozjel nejaky Cech, ktery spolu s Francouzi zalozil malou syrarskou firmu zvanou Lactos a zacal vyrabet prima camembert. Pozdeji firmu prodal kdyz se rozsirila a odesel jinam. Firma dodnes prospiva a vyrabi prima syry pod znackou Tasmanian Heritage.

http://www.tasmanianheritage.com.au/

http://www.about-australia.com/attractions/lactos-cheese-factory-tasting/

+2/0
15.10.2012 15:32

radek.stembera@volny.cz

Re: processed cheese je taveny syr

jesli se nepletu, byl onehda v cechach na navsteve australsky cech , uz starsi pan, a rikali, že je to snad nejvetsi vyrobce syru v Australii. Vim ze basnil o syreccich a kdyz se ho ptali jake vino k syrum nejradeji pije, rekl ze mleko. :)

0/0
15.10.2012 16:51

captain cook

Re: processed cheese je taveny syr

Cech - nejvetsi vyrobce syru v Australii?8-o

Jak pravi popularni australske uslovi: "only in his dreams":-)

+1/0
16.10.2012 6:32

truepapas123

Re: processed cheese je taveny syr

http://www.pozitivni-noviny.cz/cz/clanek-2007030092

0/0
16.10.2012 10:21

radek.stembera@volny.cz

Re: processed cheese je taveny syr

jo, to je on.

0/0
16.10.2012 20:41

captain cook

Re: processed cheese je taveny syr

diky za odkaz. Ano to je 'ten Cech, ktery na Tasmanii zalozil malou firmu Lactos", jak jsem se zminil nahore; jmeno jsem si nepamatoval. Slysel jsem o nem od kolegu z CSIRO, ale take vim, ze po tom, co se firma rozsirila sortimentem i produkci, nekdy v osmdesatych letech ji prodal.

Lactos ale rozhodne zdaleka nebyla nejvetsi australska syrarska firma v dobe, kdy ji prodal a neni ji ani jeji pokracovatel Tasmanian Heritage, ktery ji dale rozsiril. Proto take jsem se ohradil, kdyz Radek napsal "snad nejvetsi vyrobce syru v Australii'. Nicmene jeji vyrobky  TH Double Brie, Blue Opal a Signature Brie patri mezi nase nejoblibenejsi.

+1/0
16.10.2012 23:52

captain cook

Re: processed cheese je taveny syr

http://www.tasmanianheritage.com.au/our-cheese/#GO_1062

+1/0
16.10.2012 23:53

truepapas123

Re: processed cheese je taveny syr

...jasné, myslím, že nejsme ve sporu (nikdo s nikým), jen je dobré si toho krajana připomenout, je to pašák.. R^

0/0
17.10.2012 8:53

Astaroth

Re: processed cheese je taveny syr

U nas je zase "vyrobek syroveho typu" s dodanym rostlinnym tukem. Vsechny tyhlety uchylky musi byt jednoznacne oznaceny, byt jinak mohou mit obal sebeatraktivnejsi s kravickami a jasajicimi detmi.

0/0
15.10.2012 17:03

Blábolivý Brod

Vy nás normálně kazíte! :DDD

Při čtení vašeho prvního článku jsem myslela, že jde o varování typu "Takhle se nikdy nestravujte", u druhého už jsem si říkala, zda to není naopak, a teď jsem se ujistila - vy nám nabízíte návod na škodlivé stravování nejobéznějšího národa na světě! 8-o Neblbněte, bude nám všem špatně - český žaludek tohle nerozchodí, dělá se mu blbě i z americkýho chemopiva (osobní zkušenost) ;-)

+4/0
15.10.2012 9:22

Bouše

Re: Vy nás normálně kazíte! :DDD

Souhlas. Jde vyloženě jde o "záškodnický" blog. Už jenom to, jak nás nabádá kupovat plnotučné mléko. ;-D

+3/0
15.10.2012 9:29

radek.stembera@volny.cz

Re: Vy nás normálně kazíte! :DDD

nejni nic snazšího než ho naředit vodou :)

(to byl vtip)

0/0
15.10.2012 16:54

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: Vy nás normálně kazíte! :DDD

Plnotučné mléko se ředí zásadně odstředákem;-)

0/0
15.10.2012 16:57

radek.stembera@volny.cz

Re: Vy nás normálně kazíte! :DDD

odstřeďák, je-li ještě méně tučný než nízkotučné mlého (0,5%) se v americe běžně neprodává a pokud tak bude mnohem dražší, protože je to specialita. Takže tudy cesta nevede. Tam je mléko 3,5% , 1,5% a 0,5% za stejnou cenu. Galon za cca 1.99 - 2.99 , podle obchodu a voda galon za cca 1 dolar. Tedy není to zase tak velký rozdíl. Navíc mlíko na přímý pití se ředit vodou nedá. Není to dobrý. Ta voda co je v mlíku je nějaká "mlíčnější" ... na vaření je to ale možný ( do omáček, polívek...) tak proč kupovat jiný než plnotučný. Navíc na vaření je možný dát vodu z kohoutku.

0/0
15.10.2012 17:34

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: Vy nás normálně kazíte! :DDD

To jsou věci... V mlékárně když nám pár tisíc litrů odstřeďáku uteklo do kanálu, tak to nebyla zas taková tragédie.

Vodou se nedá ředit žádné mléko, aspoň teda u nás. Nevím jak to chutná, ale vždycky pak přiletěla laborantka jak bohyně pomsty a vztekala se, že je to zvodnělý:-P

0/0
15.10.2012 18:46



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.